İşte Eğitimci Mehmet Ali AKAN’ın analitik yazısı:
Genelde Orta Doğu’da, özelde ise bizim yaşadığımız coğrafyada küçük sorunlara zamanında müdahale edilmemesi;
“Bir şey olmaz.”,
“Küçük bir hata için uğraşmaya gerek yok.” anlayışıyla hareket edilmesi,
sorunların çözüm aranmak yerine görmezden gelinmesi maalesef zamanla çok büyük acılara ve telafisi zor sonuçlara yol açmaktadır.
Bugün yaşananlar da bunun ilk örneği olmadığı gibi, ne yazık ki son örneği de olmayacaktır.
Oysa asıl yapmamız gereken; sorunlar büyümeden çözüm üretebilen bireyler yetiştirmektir.
Ben bir eğitimciyim. Eğitimin değer gördüğü toplumlarda huzurun, ferahlığın ve insanlık bilincinin daha güçlü olduğunu gördüm, okudum ve yaşadım.
Bu yüzden “Eğitim şart.” sözü sadece dilden çıkan sıradan bir cümle olmamalıdır. Biz Kürtlerin deyişiyle; “Ji qezebê dî” değil, yani yalnızca öfke anında söylenen bir söz olarak kalmamalıdır. Eğitim, en kalbi duygularla sahip çıkılması gereken bir değerdir.
Yaşanan bu acı olaydan dolayı her iki aileye de sabırlar diliyorum.
Her iki aileyi de sağduyulu olmaya davet ediyorum.
Ayrıca kendilerine şu soruyu sormalarını istiyorum:
“Eğer zaman 5 saat öncesine dönseydi, yine aynı hatayı yapar mıydık?”
İnanıyorum ki insan, hata yapmadan önce sonuçlarını düşünmeyi öğrenirse; hem kendisini hem de çevresini büyük acılardan koruyabilir.
Bir öğretmen olarak temennim; bundan sonraki süreçte herkesin, öfkeyle değil akıl ve vicdanla hareket etmesidir.
Mehmet Ali AKAN

Yüreğinize sağlık hocam 👏👏
Kalemine sağlık kıymetli hocam. Allah bizleri beladan korusun.
Bir eğitimcinin bu sağ duyulu çağrısına bu memleketin böyle eğitimcilerin kanaat önderleri de cagırı ve birlikte bir araya gelerek sükunetle sağ duyu ile birlikte yürümeye davet ediyorum bir halk
Olarak Memet Ali AKAN ı teprik ve işin takipçisi olsını istiyorum